Njut av maten!


Jag är inte ensam!
Mat är bra. t r e v l i g t. socialt.
Helt underfuckingamazingbart!
JA. 

Man ska äta och njuta. Och ha koll på vad man stoppar i sig. Och då menar jag inte  att räkna kalorier. 
Utan att man tänker ekologiskt, och alla farliga små ämnen som te x finns i färdigmat, buljonger, grillkryddor osv. Tänk på miljön och på behöven. Och på kroppen.  Eko varor är ofta lite dyrare men kan man inte endast handla det så kan man iaf se om man kan ta de viktigaste.

Jag tror inte på några extrema dieter. Jag tror man ska lyssna på kroppen. Äta med måtta och njuta av varje bit som man stoppar i sig. Sen tror jag på att man håller sig aktiv till det.

Inte äta bara KÖTT KÖTT KÖTT. Konsten med att vara en bra kock är att kunna använda grönsaker på rätt sätt. Jag försöker äta efter säsong. Handla så mycket som möjligt på den lokala "farmers market" i Santa Monica och resten på wholefoods & trader joes. Kött någon gång i veckan och mycket linser, bönor och grönsaker. Är en sucker för bröd och älskar verkligen det. Så jag kommer aldrig ta bort det från min diet. Inte lamm för den delen heller, min mamma brukar handla ett helt ekologiskt lamm från en närliggande gård som hon delar med sin granne och fryser in och plockar upp till söndagsmiddagen. Helt perfekt. Då smakar det som bäst!

Vill skaffa kycklingar till LittleYellowHouse. Funderar på att bygga ett litet hönshus så att jag kan få mina egna ekologiska ägg. Det är så hemskt hur kycklingar blir behandlade.

Ha en god relation till mat. Något som du kan följa livet ut!
 Och njut för tusan!

Pussar

0 comments:




My Latest Pins:




Mr.Kate